L’Ajuntament de Reus ha elaborat un reglament que regula l’us de les notificacions per mitjans electrònics. Com a element destacat, aquest reglament inclou supòsits en què es podran efectuar notificacions electròniques de forma obligatòria a determinats col·lectius de persones físiques i jurídiques, tal i com permet la LLEI 11/2007, de 22 de juny, d’accés electrònic dels ciutadans als serveis públics en l’article 27.6 i la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques a Catalunya en l’article 43.2.
Concretament, l’obligatorietat queda establerta en els casos següents:
- Notificació de les convocatòries dels òrgans col·legiats de l’Ajuntament.
- Comunicacions interdepartamentals de l’ajuntament
- Notificacions d’actes administratius al personal al servei de l’Ajuntament, sempre que aquests tinguin la condició d’interessats.
- Comunicacions generals al personal al servei de l’Ajuntament.
- Les notificacions i les comunicacions en els procediments de contractació administrativa
- Les notificacions i les comunicacions en els procediments de concurrència pública, com són les subvencions, els ajuts, els concursos, les bases d’oposicions, i en general en aquells tràmits administratius i comunicacions que sigui possible, s’efectuaran mitjançant l’ús dels mitjans electrònics. Les bases reguladores inclouran l’obligatorietat sempre que sigui possible per raó dels destinataris.