- Administració oberta
El nombre de persones que fan ús dels serveis digitals es quadruplica des de la pandèmia
La Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, obliga als ens locals a garantir la transparència de la informació pública, per mitjà d’un sistema integral d’informació i coneixement en format electrònic. Aquesta obligació entra en vigor a partir del proper 1 de gener de 2016.
El Consorci AOC en col·laboració amb la Generalitat de Catalunya, les quatre Diputacions, el Consorci Localret, l’Associació Catalana de Municipis i la Federació de Municipis de Catalunya treballa en una solució comuna de transparència per als ens locals, que estarà a la vostra disposició el proper 15 d’octubre i que us permetrà comptar amb un portal de transparència propi.
Actualment s’ha realitzat ja un pilot d’aquest portal de transparència utilitzant com a base una mostra de les dades de l’Ajuntament de Manlleu, que disposa d’un dels espais de transparència de referència a Catalunya. Podeu consultar el pilot a l’adreça: transparencia.seu.cat. Aquesta web de demostració inclou la seu electrònica, l’espai de transparència i les dades obertes.
Beneficis del servei de transparència del Consorci AOC
Som conscients que els ens locals esteu rebent nombroses propostes per a desenvolupar el vostre portal de transparència, tant d’organismes públics (Ministeri d’Hisenda i Administracions Públiques) com de solucions privades. Per a ajudar-vos a decidir, us detallem els avantatges i factors diferencials de la nostra solució:
Disponibilitat del servei del portal de Transparència
A partir del proper 15 d’octubre es podrà sol·licitar aquest servei a través d’EACAT, de la mateixa manera que la resta de serveis que ofereix el Consorci AOC.
Un cop realitzada l’alta, es facilitarà a l’ens la informació necessària per autenticar-se al portal i poder començar a introduir aquelles dades pròpies de les que no disposem a les bases de dades dels ens supramunicipals. El Consorci AOC organitzarà sessions de formació i facilitarà manuals d’usuari.
Paral·lelament, des del Consorci AOC treballarem per introduir automàticament i sense cap intervenció de l’ens, totes aquelles dades de transparència que ja han estat trameses a entitats supramunicipals.
Formularis electrònics d’accés a la informació pública i de queixes, propostes i suggeriments.
Us recordem que teniu a la vostra disposició, dins del servei e-TRAM, per donar compliment a la Llei de Transparència de Catalunya, els formularis electrònics d’accés a la informació pública i el de queixes, propostes i suggeriments.
Actualment, més de 800 ens locals de Catalunya, ja tenen disponible el formulari “Sol·licitud d’accés a la informació pública” del Consorci AOC, que es va activar automàticament el passat 9 de juliol a tots els ens usuaris d’e-TRAM que disposaven del tràmit d’instància genèrica. Recordeu però que els ens que heu optat per a no utilitzar el catàleg que l’e-TRAM ofereix per defecte, i per tant només enllaceu a la descripció i/o formulari, haureu d’enllaçar el tràmit al vostre catàleg o seu electrònica seguint les instruccions que via EACAT se us van fer arribar.
Aquells ens que no disposeu d’aquests formularis i vulgueu disposar-los, podeu sol·licitar-ho a través de l’EACAT: Sol·licitud formulari
Notificacions